Provedba projekta "Obilježavanje i osvještavanje ljudskih prava"
Odrađene su radionice
s temom ljudskih prava
u razdoblju 22.11. – 9.12.
s učenicima 7. i 8. razreda.
Povodom obilježavanja Međunarodnog dana ljudskih prava 10. prosinca, učenike se kroz radionice senzibiliziralo o ljudskim pravima.
Učenici su sudjelovali u aktivnostima koje uključuju poštivanje i raspravljanje o tematici ljudskih prava.
Aktivnosti su pritom bile raznolike. Uključivale su debatu oko dječjih prava, prava žena, prava glasa, prava na dostojanstven rad i međuljudske tolerancije.
Učenici su pozitivno reagirali na rad kroz raznolike aktivnosti i bila su u mogućnosti iznositi svoja mišljenja te čuti i poštivati tuđa.
Tri pravila svake radionice bila su:
1. jedan mikrofon (dok jedan učenik govori, ostali ga slušaju);
2. siguran prostor (dok učenik govori, mora se osjećati sigurno prilikom iznošenja svojega mišljenja i nitko od sudionika nema pravo omalovažiti njegovu aktivnost);
3. aktivno sudjelovanje (poželjno je da se što više učenika uključi u aktivnost).
Primjer radionice: Barometar stavova
Učenicima se pročitala jedna izjava, nakon čega su se razdvojili na grupu koja se s izjavom slagala (lijevo) te na grupu koja se s izjavom nije slagala (desno), dok su u sredini ostali učenici koji se nisu mogli opredijeliti za stav.
Potom bi učenici svake grupe imali pravo obrazložiti svoje mišljenje o zauzetome stavu, nakon čega su ostali učenici mogli mijenjati grupe, ovisno o argumentu koji su čuli.
Radionicom se htjelo postići da učenici iznose svoje stavove i mišljenja, čuju tuđe te po želji promjene vlastite.
Cilj radionice bio je u sigurnom okruženju, na miran i tolerantan način, raspravljati o određenom problemu.
Tekst sastavio:
Vladimir Gruičić
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Nastava na daljinu |
Odgoj i obrazovanje |
Lokalna i regionalna... |
Mediji |