preskoči na sadržaj
Vijesti

Preporuke o organizaciji nastavnog dana učenika

 

Poštovani učenici i roditelji,

primili smo preporuke Ministarstva znanosti i obrazovanja o organizaciji dana učenika tijekom nastave na daljinu. Zasigurno ćete o njima čuti i na javnim medijima.

Svi smo u novoj situaciji pa je potrebno uvesti nove organizacije u radnom danu i tjednu.  

Prenosimo sažetak preporuka MZO:


Razredna nastava

Učenici razredne nastave trebali bi dnevno provesti pet sati dnevno učeći (to uključuje učenje i poučavanje). 

Možda se čini da je 5 sati dnevno zahtjevno, ali do uvođenja nastave na daljinu učenici su u fizičkoj učionici svaki dan provodili najmanje 4 sata, poslije su učili kod kuće ili u produženome boravku.

Tih 5 sati podrazumijeva učenje radnim danima, obuhvaća uobičajeno učenje u školi i kod kuće. Kod izvođenja nastave na daljinu to se sve izvodi kod kuće pa odjednom sve postaje vidljivo roditeljima.

Kako bi se omogućilo stjecanje radnih navika, dobro je da učenici imaju sličnu organizaciju vremena svaki radni dan.

Potrebno je praćenje Škole na Trećem u jutarnjim satima. Reprize su poslijepodne, a snimka je dostupna i preko YouTubea. Učitelji šalju dodatne zadatke vezane uz planirane teme roditeljima. Povratne informacije šalju se prema uputi učiteljica.

 

Ogledni primjer rasporeda za učenike razredne nastave tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak):

 

Predmetna nastava

Učenici u predmetnoj nastavi trebali bi učiti oko 6 sati dnevno (uključujući učenje i poučavanje). Pogledajte pojašnjenje napisano u razrednoj nastavi koje se odnosi i na predmetnu, samo s većim brojem sati. 

Navedeno ne uključuje učenje vikendom; ako učenici uče i vikendom, broj sati tijekom radnoga tjedna se smanjuje. Pri tome učenici mogu gledati obrazovne programe na Sportskoj TV, ali prvenstveno prate upute predmetnih nastavnika. U svim tim aktivnostima uloga učitelja je ključna u ujednačavanju količine nastavnih sadržaja.

Učitelji uz dodatne upute, praćenje i podršku vode do stjecanja novih znanja uz pomoć udžbenika, radnih bilježnica, ppt prezentacija, video-lekcija, i drugih materijala kojima postižemo planirane ishode učenja.

U prosjeku, podjednako vremena učenik treba posvetiti proučavanju pripremljenoga materijala, kao i samostalnome radu. Cilj je da učenik s vremenom postane sve samostalniji i odgovorniji za vlastiti proces učenja. Ovo je ujedno ključna teza obrazovne reforme. Odnosi se na sve učenike a posebno na sedmaše i osmaše koji će uskoro birati svoj životni put uključujući se u sustav srednjih škola.

Od iznimne je važnosti da učenici kontinuirano, svakodnevno prate svoje obveze, zadaće predaju u naznačenim rokovima, koji su uvijek razumni.

Suočeni smo s činjenicom da manji broj učenika u predmetnoj nastavi ne poštuje prethodno navedeno. Primili smo niz njihovih kreativnih isprika za nerad. Vrijeme uhodavanja u nastavu na daljinu pomalo se bliži kraju. Učitelji su dužni davati povratne informacije učenicima i roditeljima bilješkama u e-Dnevniku.

 

Ogledni primjer rasporeda tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak) za učenike predmetne nastave:

 

Poštovani roditelji,

hvala na strpljenju i podršci kroz  „online vrijeme“ koje smo prisiljeni živjeti.

Roditelji učenika razredne nastave preuzeli su veću ulogu pomagača svojoj djeci, što je neophodno obzirom na dob učenika. U ovoj situaciji razvijamo radne navike, poučavamo ih samostalnosti i samodisciplini, vrijednostima važnim za život. Učiteljice su vrlo zadovoljne načinom suradnje i napretkom učenika. Obiteljima, posebno vama drage mame, upućujemo veliko hvala.

Pomažu i roditelji učenika predmetne nastave, na čemu također srdačno zahvaljujemo. Sada, kada mnogo vremena provodimo zajedno imamo mogućnost jačati radne navike, samostalnost, odgovornost i disciplinu u obavljanju dnevnih zadataka.

Nastavna godina ide prema svom kraju. Očekujemo upute o sumativnom vrednovanju (ocjenjivanju naučenog). Želja nam je da ostvarimo što bolje ishode učenja i planirane razine usvojenosti gradiva. Naši učitelji ulažu mnogo vremena i truda u komunikaciju s učenicima, pomažu, a posebno onima kojima je dodatna pomoć neophodna. Mnogo toga razumijemo i uvažavamo, ali nerad nećemo moći. Svi materijali i postignuća učenika čuvaju u digitalnom obliku i mogu se prezentirati.

Ne znam koliko će trajati naš „online život“. On što znam je da bi se svi, što je brže moguće, željeli vratiti u „normalan život“. Možemo procijeniti, prateći izvješća nadležnih službi, da će ova situacija potrajati. Poštujmo njihove upute, ostanimo doma i - ostanimo zdravi, to je najvažnije.

Naravno, uz svakodnevno pohađanje naše „online“ škole Brešca.

 

Lijep pozdrav,

                                 Dijana Valentin, ravnateljica



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Mirela Tuhtan   datum: 28. 3. 2020.

Kalendar rada

šk. g. 2024./2025.


Raspored zvonjenja

 

ŠKOLSKI SAT   VRIJEME    
1. sat 730 – 815
2. sat 820 – 905
3. sat 910 – 955
VELIKI ODMOR 955 – 1015
4. sat 1015 – 1100
5. sat 1105 – 1150
6. sat 1155 – 1240
7. sat 1245 – 1330

 


Za učenike...

 

        


Za učitelje...


Školska himna

Himna i spot OŠ "Drago Gervais" Brešca


Priča o školi...

 

Emisija o školi emitirana

na Kanalu RI 21.5.2014.


Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Arhiva vijesti


Korisni linkovi
Nastava na daljinu

Odgoj i obrazovanje

Lokalna i regionalna...

Mediji
 • Novi List
 • PodUckun.net





preskoči na navigaciju