preskoči na sadržaj
Vijesti

21. ožujka – Međunarodni dan darovitih učenika

 

 

Zavirite u aktivnosti

u našoj školi

kojima se potiče

potencijalna

darovitost učenika.


 

Prema preporuci Ministarstva znanosti i sporta, 21. ožujka postao je Međunarodni dan darovitih učenika.

Povodom tog dana, psihologinje Mirjana Černeka Mikuličić i Mia Kovačević uredile su pano na kojem se prikazuju uspješno provođene aktivnosti u našoj školi, kojima se potiče potencijalna darovitost učenika.

Obilježavanjem Dana darovitih učenika nastoji se afirmirati spoznaja o potrebi organiziranja sustavne brige za takve pojedince u obrazovnom sustavu. Namjera je senzibilizirati javnost o važnosti prepoznavanja darovite, kreativne i talentirane djece te o potrebi osmišljavanja posebnih obrazovnih programa, kako bi se njihova darovitost mogla razvijati.

Jedna od brojnih definicija darovitosti jest: Darovitost je sklop osobina koje omogućuju pojedincu da dosljedno postiže izrazito iznadprosječan uradak u jednoj ili više aktivnosti kojima se bavi. (Koren)

Upravo zbog toga u našoj se školi odvijaju aktivnosti kojima se potiče potencijalna darovitost kod učenika. Aktivnosti provode psihologinje Mirjana Černeka Mikuličić i Mia Kovačević te knjižničarke Mirela Tuhtan i Anja Kučan.

 

Probudi svoj mozak                                               

Istraživanja su pokazala kako opažanje i doživljavanje okoline putem osjetila, igre, plesa, kretanja i drugih tjelesnih aktivnosti potiču razvoj mozga i povećavaju sposobnost učenja. Vodeći računa o tome osmislili smo program pod nazivom „Probudi svoj mozak“.

Učenici su putem ove radionice kušala i uspoređivala hranu različitih okusa, konzistencije i temperature. U „čarobnoj vrećici“ istraživali su različite predmete osjetom dodira i na temelju toga pogađali o kojem se predmetu radi. Prepoznavali su različite mirise, zvukove instrumenata, prirode i zatvorenog prostora. Doživjeli su vidne iluzije, promatrali predmete iz različitih perspektiva, komunicirali i kretali se prostorom kada su osjetila ograničena. Naposljetku su na različite krativne načine izražavali doživljeno.

 

 

Mali kreativci

Poticanjem kreativnog stvaralaštva djeci omogućujemo kreiranje originalnih proizvoda, tj. produkciju jedinstvenih ideja, maštovitost, rješavanje problemskih situacija, kritički pristup promišljanju, razvoj samopouzdanja i dr.

Iako se definicije inteligencije razlikuju, teoretičari se slažu da je inteligencija potencijal, a ne potpuno razvijena sposobnost. Stoga, bez obzira na to koja je vrsta sposobnosti učeniku dana određenom inteligencijom, on uvijek može istraživati, produbljivati i razvijati određenu sposobnost.

Važno je omogućiti razvijanje kreativnosti u školi, a mi smo to učinili putem radionica koje su se sastojale iz brain gym vježbi, vježbi pozornosti, zadataka za smišljanje, igara riječima, logičkih zagonetki, mozgalica, zagonetnih pitanja i priča, čitanja s predviđanjem, dopunjavanja crteža i sl. Na taj način kod učenika potičemo razvoj osnovnih kognitivnih procesa, koji leže u osnovi aktivnosti koje zahtijevaju stvaranje novih ideja i iznalaženje načina kreativne i praktične izvedbe.

 

 

Kako biti bolji

Za osobni razvoj učenika, uz poučavanje učenika kako učiti te kako samostalno i kreativno koristiti naučeno, važnim smatramo i razvijanje vrlina učenika te ponašanja u skladu s moralnim vrijednostima. Prema teorijama socijalnog učenja, moralni postupci razvijaju se ovisno ponajviše o okolini u kojoj dijete raste i o njegovim osobnim iskustvima.

Razred je stoga idealno mjesto za razvoj moralnih vrijednosti zbog toga što se, tijekom svakodnevnog druženja s vršnjacima, djeca moraju hvatati u koštac s mnogim moralnim dilemama, pa postupno prelaze u više faze, gdje slične dileme rješavaju složenijim i djelotvornijim načinom rasuđivanja.

Radionice pritom uključujuučenike trećeg, petog, šestog i sedmog razreda koji uče i primjenjuju vrline empatije, odgovornosti, poštovanja i poštenja.

 

 

Znam i hoću učiti redovito

Namjena projekta je osposobiti učenike za samoregulirano učenje. Učenici koji znaju učiti u  mogućnosti su razvijati i realizirati svoje potencijale. Radionice u programu osposobljavaju učenike za planiranje i organizaciju učenja;  poučavaju ih kako povećati koncentraciju, uvježbavaju  tehnike učenja i  strategije učinkovitog suočavanja s ispitnom anksioznošću te potiču interes i motivaciju za školske obveze.

 

 

„Svako dijete je darovito.

Djeca samo otkrivaju svoje darove u različito vrijeme.“

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: ANJA KUČAN   datum: 21. 3. 2017.

Kalendar rada

šk. g. 2023./2024.


Raspored zvonjenja

 

ŠKOLSKI SAT   VRIJEME    
1. sat 730 – 815
2. sat 820 – 905
3. sat 910 – 955
VELIKI ODMOR 955 – 1015
4. sat 1015 – 1100
5. sat 1105 – 1150
6. sat 1155 – 1240
7. sat 1245 – 1330

 


Za učenike...

 

        


Za učitelje...


Školska himna

Himna i spot OŠ "Drago Gervais" Brešca


Priča o školi...

 

Emisija o školi emitirana

na Kanalu RI 21.5.2014.


Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Arhiva vijesti


Korisni linkovi
Nastava na daljinu

Odgoj i obrazovanje

Lokalna i regionalna...

Mediji
 • Novi List
 • PodUckun.net





preskoči na navigaciju